HOME ABOUT CONTACT

always on the run

hey bloggen! ♥
 
jag har haft så mycket på gång sen jag kom hem från london och har liksom inte hunnit med allt jag vill hinna med.
har iallafall startat min matlagningskurs, ett extra jobb på tisdagskvällar/lördagar.
det kom en kvinna till mig innan london från www.sv.se som har ätit hos oss ett par gånger och frågade om vi
hade någon kock som ville lära ut thailändsk matlagning, och givetvist hade vi det! 
jag älskar ju att laga mat och speciellt thai så det ena ledde till det andra och nu
står jag här varje tisdagskväll med min lilla grupp på ca 10pers per omgång och lär ut thailändsk matlagning. 
var lite nervöst från början då det är första gången jag håller i en matlagninskurs men guu' va bra det gick.
jag är ju van vid att prata framför stora folkmassor då jag var elevrådsordförande i både grundskolan och gymnasiet så det var inga problem men att stå framför en mindre grupp och framföra min matlagning gjorde ju att det pirrade lite extra i magen.
men alla deltagare blev glada, mätta och belåtna.
fick många komplimanger för både framförandet av mina recept, maten och hela "lektionen" dvs ..
gick ifrån lokalen både förra veckan och denna med ett stort leénde på läpparna med huvet högt.
lite smått stolt över mig själv om man får säga så! glad att jag tog tag i detta då jag äälskar att va i köket.
 
 


Namn: ------------------------- E-postadress: --------- URL/Bloggadress:

Kommentar: