HOME ABOUT CONTACT

everything comes to you at the right moment, be patient

kom precis hem efter en låång och effektiv cykeltur, på min nya cykel som jag fick av maria och phin när jag blev 22.
kommer ihåg när jag fick min allra första cykel när jag va 10, och cykeln var från tyskland.
min pappa och min morbrors fru hade varit i tyskland och de kom hem med två cyklar till mig och min kusin.
vi va mer än lyckliga, just då. men dagen efter när jag fick syn på min kusins cykel så bortskämt nog ogillade jag min(!!) haha
hennes va så mycket större och den va enfärgad, min va i regnbågens alla färger+mettalic på det.
så innan jag ens hann lära mig cykla ordentligt slutade jag cykla (och det va inne med cykel på vår gård då!)
 
sen så vid 12års åldern hittade pappa en uuurgammal cykel på en loppis och köpte den till mig.
nej nej nej, inte skulle "fina trang" cykla på den hahah, så det sket sig där med ..
två år senare så va alla mina vänner på sina cyklar och cyklade runt landskrona efter skolan. givetvist ville jag också det!!
så en vän till mig sålde en stulen cykel till mig för 200kr (ajjabajja!) och det va en så sjukt snygg och perfekt cykel.
cyklade till och från jobbet hela tiden. va s sjukt glad för den. började få kläm på det här med att cykla, och plötsligt slog karman till! min stulna cykel blev stulen.
mitt eget fel trots allt. pappa köpte ett säkert lås till mig men vägrade använda det, för att den va så stor och påminnde om ett mopedlås (dumma ytliga barn!XD) 
så jag fortsatte med min minikedja som gick att typ bryta av med typ en vanlig träsgårdssax.
och ja, när jag skulle ut till min cykel som jag låste precis framför restaurangen vi hade då så va den borta,
och en smäll på käften fick jah när jag såg låset hänga kvar, avklippt på cykelstället, haha
iallafall, det är min ointressanta cykelhistoria, haha
 
cykelturen jag tog idag va en rejäl träning, la på hösta växeln och maxade som fan.
känner det i benen nu. så otroligt utmattad! "vill bara skjuta mig själv, känsla"
nu ska jag ta en dusch och sen bara lata mig resten av dagen.
inga planer under dagen eller kvällen så ska bara njuuuta av min ledighet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Namn: ------------------------- E-postadress: --------- URL/Bloggadress:

Kommentar: